Спілкування державною
мовою
|
Спілкування іноземними мовами
|
Математична компетентність |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
Інформаційно-цифрова
компетентність
|
Уміння: - усно й письмово висловлювати свою думку,
слухати співрозмовника, тлумачити базові концепції щодо забезпечення
добробуту, здоров’я та безпеки; - обговорювати, дискутувати й презентувати своє
бачення та спільне рішення Ставлення: - ціннісне ставлення до державної і рідної
мови, у разі відмінності, як засобу
комунікації та складової культури свого народу
|
Уміння: -
спілкуватись
іноземною мовою в життєвих ситуаціях, що стосуються здоров’я та безпеки; -правильно застосовувати іноземні терміни; - використовувати попередження іноземною мовою
про небезпеку; - розрізняти маркувальні знаки та позначення на
пакувальних матеріалах для споживачів на харчових та промислових продуктах
іноземного походження Ставлення: - шанобливе ставлення до інших мов як засобу комунікації; -
усвідомлення необхідності володіння іноземними
мовами |
Уміння: -
застосовувати знання з математики (формули, графічні й
статистичні методи, розрахунки, моделі) для розуміння соціальних явищ,
вирішення побутових питань та життєвих ситуацій Ставлення: -
усвідомлення цінності математичних знань та способів
діяльності у різних соціальних сферах та побуті |
Уміння: - застосовувати знання з природничих наук
(біології людини, бережливого природокористування, методів дослідження
природи) для забезпечення добробуту, здоров’я і безпеки; - установлювати причиново-наслідкові зв’язки між
природним та соціальним довкіллям, прогнозувати соціальні наслідки використання сучасних технологій у природному та соціальному середовищі Ставлення: - відповідальність за власну діяльність у природі; -
ціннісне ставлення до прирозбережувальних та
природовідновлюванних технологій; - екологічно
доцільна поведінка |
Уміння: - отримувати
інформацію з використанням ІКТ щодо добробуту
та безпеки; - безпечно застосувати ІКТ в повсякденному житті; - аналізувати, порівнювати та критично
оцінювати достовірність і надійність джерел даних, інформації та цифровий
контент Ставлення:
- дотримання етики спілкування в інформаційних мережах, усвідомлення користі та загрози
у використанні ІКТ та соціальних мереж Інформаційно-цифрова
компетентність
|
Навчальні ресурси: проведення роботи в групах, опитування думок, мозковий штурм,
аналіз ситуацій (використання історій, легенд, притч, казок, науково-популярних текстів). |
Навчальні ресурси: - інтерактивне
спілкування; - робота з іноземними текстами
як джерелами інформації; -
опрацювання термінів з використанням інтернет- ресурсів, словників,
глосаріїв; -
участь в міжнародних проектах (наприклад, Європейська мережа
шкіл сприяння здоров’ю). |
Навчальні
ресурси: -
соціально-ігрові
проекти, моделювання соціальних ситуацій, використання математичних методів
на практичних заняттях (здійснюють експрес-оцінку та моніторинг здоров’я, розрахунок калорійності харчового
раціону відповідно до енерговитрат організму).
|
Навчальні ресурси: -
створення
еколого-соціальних проектів; -
дослідження залежності стану здоров’я від природних і технологічних чинників (аналіз складу
харчових продуктів тощо); -
моделювання ситуацій впливу природного й техногенного середовища на здоров’я та безпеку людини. |
Навчальні ресурси: -
застосування ІКТ для підготовки презентацій власних проектів; -
створення
веб-сторінок і сайтів для комунікації та реалізації проектів щодо добробуту, здоров’я та безпеки; застосування комп’ютерних програм у дослідженнях, практичних роботах, проектах.
|
Уміння вчитися впродовж життя
|
Ініціативність і підприємливість |
Соціальна та громадянська компетентності |
Обізнаність і самовираження у сфері культури |
Екологічна грамотність і здорове життя
|
Уміння: - визначати свій стиль
і способи індивідуального ефективного навчання; - раціонально
планувати час; -здійснювати самооцінювання та самоконтроль
Ставлення: - виявляє стійку мотивацію та інтерес до навчання; - усвідомлена
потреба у навчанні протягом життя; - впевненість
в успіху власного навчання як засобу забезпечення
добробуту, збереження здоров’я, безпеки. |
Уміння: - втілювати
ідеї в життя,
долати труднощі, діяти
в умовах ризиків та
непередбачуваних ситуацій; - досягати мети, вчитися на власних помилках; усвідомлювати власні слабкі та
сильні сторони Ставлення: - усвідомлення взаємозв’язку життєвого успіху з
усіма складовими здоров’я; - ставлення до добробуту та безпеки як до ознак підприємливості; -
демонструє позитивний світогляд у поведінці; -
ціннісне ставлення до власного життєвого досвіду. |
Уміння (А): -працювати
в команді, відстоювати інтереси особистого,
сімейного й суспільного добробуту; - конструктивно комунікувати в різних
середовищах, виявляти толерантність, викликати довіру та виявляти співчуття; - висловлювати
різні погляди; - долати стрес, розчарування; -чітко розмежовувати приватну та професійну сферу Ставлення (А): -
виявляє позитивне ставлення до співпраці,
асертивності; - зацікавлене ставлення до соціоекономічного
розвитку та міжкультурної комунікації; - цінує розмаїття поглядів і поважає себе
та інших. Навчальні ресурси: У груповій роботі, дискусіях, моделювання та
розв’язання соціальних ситуацій, тренінги.
Уміння
(Б): - реалізовувати громадянські права та свободи,
зокрема ті, що стосуються власного добробуту, здоров’я та безпеки в щоденних
ситуаціях.
|
Уміння: - здатність зіставляти власні погляди та їх
вираження з думкою інших щодо
формування добробуту, збереження і зміцнення власного здоров’я та здоров’я тих, хто поруч; -
застосовувати
соціально-економічні можливості діяльності у сфері добробуту та здоров’я; - застосовувати творчі здібності та життєві
навички у різних професійних середовищах Ставлення: - усвідомлення
універсальних цінностей, що сприяють
добробуту, забезпеченню здоров’я та безпеки у соціумі; -
ціннісне
ставлення до навколишнього світу й
до самих себе; -
усвідомлення цінності творчого підходу до творення
добробуту; - споживча та медіакультура
|
Уміння: - встановлювати причиново-наслідкові зв’язки
між станом природного довкілля і здоров’ям, добробутом і безпекою громади; - діяти в небезпечних ситуаціях та надавати
першу необхідну допомогу; -
визначати
взаємозв’язок складників здоров’я;
дотримуватися правил особистої гігієни, збалансованого
харчування і рухової активності; -
аналізувати вплив
способу життя на добробут і безпеку
(особисту і громадську) Ставлення: - ціннісне ставлення до навколишнього середовища як потенційного джерела здоров’я
та добробуту та безпеки людини і спільноти; - відповідальне ставлення до свого здоров’я та
здоров’я інших людей
|
Навчальні ресурси: - розробка індивідуальних освітніх маршрутів,
що враховують індивідуальний
стиль навчання, передбачають раціональне планування часу,
рефлексію й оцінювання результатів.
|
Навчальні ресурси: -
проживання змодельованих ситуацій; -
ігри-стратегії, спрямовані на формування здатності брати на себе відповідальність; - діалоги та рефлексивні
вправи; - вправи на виявлення професійних схильностей.
|
Навчальні ресурси: у груповій роботі, дискусіях, моделювання та
розв’язання соціальних ситуацій, тренінги.
Навчальні ресурси: ситуаційні вправи, проблемні ситуації,
проекти, спрямовані на усвідомлення ідей
демократичного громадянства як засади досягнення добробуту,
поваги до прав
людини.
|
Навчальні
ресурси: полілоги,
спрямовані на аналіз впливу сім’ї, традицій, суспільних та економічних
чинників, культурної спадщини, традицій на ставлення людства до здоров’я,
добробуту та безпеки; порівняння
минулих та сучасних культурних традицій.
|
Навчальні результати: ігри-імітації та
ігри-вправи, що моделюють життєві ситуації та забезпечують холістичний підхід до формування життєвих навичок та усвідомленого
ставлення до власного здоров’я, здоров’я інших та навколишнього середовища. |