четвер, 15 серпня 2024 р.

Формування компетентностей на уроках навчального предмету «Основи здоров’я»

 


Спілкування державною мовою

 

Спілкування іноземними мовами

 

Математична компетентність

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Інформаційно-цифрова компетентність

 

Уміння:

-    усно й письмово висловлювати свою думку, слухати співрозмовника, тлумачити базові концепції щодо забезпечення добробуту, здоров’я та безпеки;

-       обговорювати, дискутувати й презентувати своє бачення та спільне рішення

Ставлення:

-    ціннісне ставлення до державної і рідної мови, у разі відмінності, як засобу комунікації та складової культури свого народу

 

Уміння:

-    спілкуватись іноземною мовою в життєвих ситуаціях, що стосуються здоров’я та безпеки;

-правильно застосовувати іноземні терміни;

-   використовувати попередження іноземною мовою про небезпеку;

-       розрізняти маркувальні знаки та позначення на пакувальних матеріалах для споживачів на харчових та промислових продуктах іноземного походження

Ставлення:

-       шанобливе        ставлення                  до        інших                          мов        як        засобу комунікації;

-       усвідомлення необхідності володіння іноземними мовами

Уміння:

-                застосовувати знання з математики (формули, графічні й статистичні методи, розрахунки, моделі) для розуміння соціальних явищ, вирішення побутових питань та життєвих ситуацій

Ставлення:

-                усвідомлення цінності математичних знань та способів діяльності у різних соціальних сферах та побуті

Уміння:

-    застосовувати знання з природничих наук (біології людини, бережливого природокористування, методів дослідження природи) для забезпечення добробуту, здоров’я і безпеки;

-      установлювати причиново-наслідкові зв’язки між природним та соціальним довкіллям, прогнозувати соціальні наслідки використання сучасних технологій у

природному та соціальному середовищі

Ставлення:

-   відповідальність за власну діяльність у природі;

-        ціннісне         ставлення           до         прирозбережувальних         та природовідновлюванних технологій;

-   екологічно доцільна поведінка

Уміння:

-     отримувати інформацію з використанням ІКТ щодо добробуту та безпеки;

-   безпечно застосувати ІКТ в повсякденному житті;

-      аналізувати, порівнювати та критично оцінювати достовірність і надійність джерел даних, інформації та цифровий контент

Ставлення:

-     дотримання етики спілкування в інформаційних мережах, усвідомлення користі та загрози у використанні ІКТ та соціальних мереж

Інформаційно-цифрова компетентність

 

Навчальні ресурси:

проведення роботи в групах, опитування думок, мозковий штурм, аналіз ситуацій (використання історій, легенд, притч, казок, науково-популярних текстів).

Навчальні ресурси:

-    інтерактивне спілкування;

-    робота                              з іноземними текстами як джерелами інформації;

-           опрацювання термінів з використанням інтернет- ресурсів, словників, глосаріїв;

-              участь в міжнародних               проектах (наприклад, Європейська мережа шкіл сприяння здоров’ю).

Навчальні ресурси:

-        соціально-ігрові проекти, моделювання соціальних ситуацій, використання математичних методів на практичних заняттях (здійснюють експрес-оцінку та моніторинг здоров’я, розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енерговитрат організму).

 

Навчальні ресурси:

-                     створення еколого-соціальних проектів;

-      дослідження залежності стану здоров’я від природних і технологічних чинників (аналіз складу харчових продуктів тощо);

-             моделювання  ситуацій  впливу  природного  й

техногенного середовища на здоров’я та безпеку людини.

Навчальні ресурси:

-      застосування ІКТ для підготовки презентацій власних проектів;

-        створення веб-сторінок і сайтів для комунікації та реалізації проектів щодо добробуту, здоров’я та безпеки; застосування комп’ютерних програм у  дослідженнях,

практичних роботах, проектах.

 

Уміння вчитися впродовж життя

 

Ініціативність і

підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність

 і самовираження

 у сфері культури

Екологічна грамотність і здорове життя

 

Уміння:

-     визначати свій стиль і способи індивідуального ефективного навчання;

-  раціонально планувати час;

-здійснювати самооцінювання та самоконтроль

Ставлення:

-  виявляє стійку мотивацію та інтерес до навчання;

-  усвідомлена потреба у навчанні протягом життя;

-    впевненість в успіху власного навчання як   засобу забезпечення добробуту, збереження здоров’я, безпеки.

Уміння:

-   втілювати ідеї в життя, долати труднощі, діяти в умовах ризиків та непередбачуваних ситуацій;

-   досягати                   мети,    вчитися                     на    власних    помилках; усвідомлювати власні слабкі та сильні сторони

Ставлення:

-   усвідомлення взаємозв’язку життєвого успіху з усіма складовими здоров’я;

-   ставлення до добробуту та безпеки як до ознак підприємливості;

-          демонструє позитивний світогляд у поведінці;

-            ціннісне ставлення до власного життєвого досвіду.

Уміння (А):

-працювати в команді, відстоювати інтереси особистого, сімейного й суспільного добробуту;

-    конструктивно комунікувати в різних середовищах, виявляти толерантність, викликати довіру та виявляти співчуття;

-  висловлювати різні погляди;

-  долати стрес, розчарування;

-чітко розмежовувати приватну та професійну сферу

Ставлення (А):

-         виявляє           позитивне           ставлення            до           співпраці, асертивності;

-   зацікавлене ставлення до соціоекономічного розвитку та міжкультурної комунікації;

-  цінує розмаїття поглядів і поважає себе та інших.

Навчальні ресурси:

У груповій роботі, дискусіях, моделювання та розв’язання  соціальних  ситуацій,  тренінги.

Уміння (Б):

-  реалізовувати громадянські права та свободи, зокрема ті, що стосуються власного добробуту, здоров’я та безпеки в щоденних ситуаціях.

 

Уміння:

-    здатність зіставляти власні погляди та їх вираження з думкою інших щодо формування добробуту, збереження і зміцнення власного здоров’я та здоров’я тих, хто поруч;

-          застосовувати соціально-економічні можливості діяльності у сфері добробуту та здоров’я;

-    застосовувати творчі здібності та життєві навички у різних професійних середовищах

Ставлення:

-    усвідомлення універсальних цінностей, що сприяють добробуту, забезпеченню здоров’я та безпеки у соціумі;

-   ціннісне ставлення до навколишнього світу й до самих себе;

-    усвідомлення цінності творчого підходу до творення добробуту;

-   споживча та медіакультура

 

Уміння:

-       встановлювати причиново-наслідкові зв’язки між станом природного довкілля і здоров’ям, добробутом і безпекою громади;

-     діяти в небезпечних ситуаціях та надавати першу необхідну допомогу;

-          визначати взаємозв’язок складників здоровя; дотримуватися правил особистої гігієни, збалансованого харчування і рухової активності;

-   аналізувати вплив способу життя на добробут і безпеку (особисту і громадську)

Ставлення:

-   ціннісне ставлення до навколишнього середовища як потенційного джерела здоров’я та добробуту та безпеки людини і спільноти;

-   відповідальне ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших людей

 

Навчальні ресурси:

- розробка індивідуальних освітніх маршрутів, що враховують індивідуальний стиль навчання, передбачають раціональне планування часу, рефлексію й оцінювання результатів.

 

Навчальні ресурси:

-       проживання змодельованих ситуацій;

-       ігри-стратегії, спрямовані на формування здатності брати на себе відповідальність;

-   діалоги       та рефлексивні вправи;

-   вправи на виявлення професійних схильностей.

 

Навчальні ресурси:

у груповій роботі, дискусіях, моделювання та розв’язання  соціальних  ситуацій,  тренінги.

Навчальні ресурси:

ситуаційні вправи, проблемні ситуації, проекти, спрямовані на усвідомлення ідей демократичного громадянства як засади  досягнення

добробуту, поваги до прав людини.

 

Навчальні ресурси: полілоги, спрямовані на аналіз впливу сім’ї, традицій, суспільних та економічних чинників, культурної спадщини, традицій на ставлення людства до здоров’я, добробуту та безпеки;

порівняння минулих та сучасних культурних традицій.

 

Навчальні результати:

ігри-імітації та ігри-вправи, що моделюють життєві ситуації  та  забезпечують  холістичний  підхід  до формування                    життєвих навичок та усвідомленого ставлення до власного здоров’я, здоров’я інших та навколишнього середовища.